Saturday, May 5, 2012

Vinnaren av Nigellas kokbok är...



Så svårt att välja ut en vinnare när era motiveringar har varit så fina! Denna motivering fastnade lite extra hos mig:

Som Paola Al på Facebook jag delat,
drömt mig bort i bloggen och valt & velat ...
Så mycket gott, fint, spännande och nytt
- här blir det aldrig nån mer tråkigt pytt.
Palak Paneer är en favorit sedan jag i Indien var,
ett kulinariskt minne som för alltid kommer att stanna kvar.
Mjölkig ost och mild spenat,
kryddor & chili - äkta lycka på ett fat.
Ingen tur dock jag haft när jag rätten på restaurang beställt,
det är nästan så jag maten i slasken hällt.
Snart ska jag efter ditt recept lyckan pröva,
förmodligen kommer jag att behöva öva och öva!
Tack för en härlig tävling med fint pris,
jag håller nu tummarna och säger: God spis!

Stort grattis Paola! Maila mig din hemadress så kommer boken med posten!

4 comments:

  1. Nämen åh, TACK vad kul. Äntligen får jag smyga upp på nätterna och äta med en godtagbar ursäkt :)

    Paola

    ReplyDelete
  2. Otroligt bra rimmat! Grattis till Paola:)

    ReplyDelete
  3. härlig motivering! Grattis!

    ReplyDelete
  4. oj, vilken härlig "motivering", klart värdig vinnare=))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...