Sunday, September 16, 2012

Vegetarisk veckomatsedel 2

Det verkar som ni gillar mina veckomatsedlar så jag testar det några söndagar till framöver så får vi se om trenden håller i sig. Mitt mål med bloggen är ju att inspirera er, mina kära läsare, till att laga mat, baka och äta gott både till vardags och fest. Enkelt och gott är en bra kombo även om man till helgen kan ha lite mer tidskrävande och festliga rätter.

Varsågoda, här kommer lakto-ovo vegetarisk veckomatsedel nummer 2 för kommande vecka och det är inte bara sju maträtter utan även två fika/efterrätter som jag tipsar om. Under varje bild finns länk till receptet, det är bara att klicka sig vidare!

Måndag
Pasta med parmesan - smakrik och enkel att tillaga. Skippa chilin om du inte tycker om starkt!

Tisdag
Snabblagad "indisk" kormagryta - enkelt, gott och nyttigt!

Onsdag
Himmelsk gryta - ska du testa något vegetariskt så gör denna gryta mums!

Torsdag
Smakfull butternutsoppa - har ni inte testat butternutsquash pumpa är det dags nu!

Fredag
Nachogratäng - gott till fredagsmyset.

Lördag
Smördegsinbakad potatis med quornfilé - våga testa potatisen, så god!

Söndag
Palak paneer - smakrik och god indisk rätt.

Fika/Efterrätt
Fika/Efterrätt
Plommonmuffins med vit choklad - smarrigt värre.

24 comments:

  1. Rolig idé med veckomatsedel! Det är alltid uppskattat med mattips :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var så jag tänkte lite, tips emottages alltid! :)

      Delete
  2. Jag hade tänkt att använda mycket pumpa nu till hösten så torsdagen var en favorit. Fredagen också, hehö!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kul, det kommer fler pumparecept framöver och har du inte kikat in under kategori och pumpa här till höger tycker jag att du ska göra detta!

      Delete
  3. Kormagrytan ser kanske inte mycket ut för världen men låter kanon, den vill jag testa! Likaså nachogratäng, mums :) Roligt med veckomatsedel, det tycker jag du ska fortsätta med! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den ser inte förnäm ut alls men smaken är god och framförallt är den riktigt snabblagad också. Perfekt en vardagskväll när man vill att maten ska bli klar fort!

      Tack, jag fortsätter i några veckor så får vi se vad läsarna tycker om det. :)

      Delete
  4. Åh, så trevligt med veckomatsedel! Den smördegsinbakade potatisen måste jag prova vid tillfälle!

    ReplyDelete
  5. Åh ännu mer goda recept! Gillar verkligen alla dessa vegetariska mattips :D

    Tack snälla för gratulationen:) Ja det är så skönt att veta att man har någonstans att bo när vi flyttar upp!
    Kramar

    ReplyDelete
  6. Kul med veckomatsedel! Svängde ihop en tomatpaj idag faktiskt ochkså lakto-ovo. Varit vego förut, faktiskt vegan ett tag också..men ja, sen blev det lite allergier och annat tjaffs som gjorde att det där vegetariska inte fungerade. Synd..jag älskar grönsaker, frukter, bönor och nötter och önskar jag kunde äta det i större utsträckning! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaså, har du varit vego... det visste jag inte! Hoppas din tomatpaj kommer upp på bloggen snart!

      Delete
  7. Oj, vilken härlig matsedel och vilka enormt fina bilder. Jag blir sugen att prova att äta vegetariskt. Du är så duktig, Amy! Ha det bra! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klart du ska testa Kate, lite vegetariskt gör nytta i kroppen vet du! :)

      Delete
  8. Förra veckans tips gick hem i köket, linsgrytan blev så god och det tackar vi för:)

    Veckans meny är planerad, vegetariskt i morgon blir det. Korvtillverkningen på onsdag fock dock bli utbytt eftersom korvagubben plötsligt behövdes på sitt "riktiga" jobb...

    Ha en riktigt skön vecka, kära du, snart dags för återseende:)

    Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kul att linsgrytan gick hem.
      Attans, den där korvagubben verkar vara himla populär han ;)
      Tack fina ni, detsamma!

      Delete
  9. Åh, Palak Paneer så gott det var. Undra om jag skulle kunna få till det själv...

    Kram Malin

    ReplyDelete
  10. Plommonmuffinsen var ett perfekt tips, har nämligen fått ett gäng plommon av svärfar. Butternutpumpasoppa åts det ju på här hemma förrförra veckan och jag lär ju äta det till lunch någon dag, än finns det byttor kvar i frysen på jobbet.

    ReplyDelete
  11. Åh den kormagrytan låter ju finfin!

    Ha en finfin vecka:-)
    kram Christin

    ReplyDelete
  12. Jo tack den låter mycket bra denna vecka också, väntar på matkassen ;)

    ReplyDelete
  13. VI GILLAR ALLT DU GÖR AMY kram Sofia

    ReplyDelete
  14. Oj, vad gott det ser ut! Skall testa butternutsoppan. Verkligen en inspirerande blogg :)

    ReplyDelete
  15. butternutsoppan måste jag prova!

    ReplyDelete
  16. Vilka underbara recept! Tack snälla!

    Grattis förresten. Kika in hos mig, hihi!

    Kram!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...