Monday, February 20, 2012

Pasta Italiano - en riktigt enkel och god rätt!

Den här pastarätten är mycket smidig, tar inte ens 30 min att tillaga och resultatet blir så gott. De flesta tror att man har lagt ner mycket mer tid och möda på rätten, så om du vill imponera på någon är det bara att sätta igång! ;)

Pasta Italiano är perfekt att ha både till en enkel eller finare middag. Smaken av gräddädel kanske inte är en favorit hos alla men i den här rätten så smakar gräddädeln så gott (även för den som normalt inte gillar den!).

Rätten upptäckte jag i en närliggande matbutik för några år sedan när de bjöd på den. Sedan dess har den varit en given favorit hemma hos oss!
Pasta italiano

Några av ingredienserna... vilken pasta tycker ni bäst om? Vi gillar märket De Cecco bäst!

Pasta Italiano (3 portioner)
250 g pappardelle (märket De Cecco är det bästa, just vid detta tillfället var det slut så vi fick köpa Barillas)
15-20 röda vindruvor
1 paket Kvibille Gräddädel
2,5 dl matlagningsgrädde
Seltin, smaka av med

Gör så här
Koka pastan enligt anvisning på paketet. Värm grädden och smält osten i den varma grädden. Smaka av med Seltin.

Kärna ur vindruvorna, lägg hälften i såsen.

Blanda pasta och sås, dekorera med resten av druvorna.

Smaklig måltid!
Pasta med gräddädel

14 comments:

  1. Smidig rätt, och den känns lyxig också! Vindruvor i maten alltså..? Jag brukar ha lite svårt för frukt i mat, men det här kändes intressant.

    ReplyDelete
  2. a du det ser riktigt gott ut,nu börjar mina smaklökar känna smaken i gommen,heheh nästan i alla fall,blev väldans sugen,älskar pasta

    ReplyDelete
  3. Kim, vindruvorna ska snabbt i såsen... smaken och kombon kan jag starkt rekommendera!
    Härligt Smulan! :D

    ReplyDelete
  4. Har fått ett liknade recept av min väninna som hette bröllopsfilé vilket var ett lite märkligt namn på rätten, men jag minnas att det var mycket gott fast kanske inte bröllopsmat ha ha.

    ReplyDelete
  5. Åhh, det här låter så gott och ser väldigt frestande ut! Kram

    ReplyDelete
  6. Som vanligt briljerar du ;-)
    Kram kram denna underbara tisdag!!

    ReplyDelete
  7. Mmm de såg gott ut =) De ätbara chokladlådorna hittar du här http://millistartorochannat.blogspot.com/2011/06/fylld-chokladlada-med-steg-for-steg.html?showComment=1329568328408#c927857820474501823

    ReplyDelete
  8. Ser jättegott ut! Detta måste jag testa. Och De Cecco är även min favorit :)

    ReplyDelete
  9. Det här ser riktigt krämigt och gott ut. Jag älskar pasta i alla former och måste säga att det här ser väldigt frestande ut.

    ReplyDelete
  10. Mmm den där rätten lagade min man och jag ofta när vi var studenter. Gott och billigt!Dock utan druvor. Men det låter som en spännande kombination.

    ReplyDelete
  11. Remsan, haha ;)
    Thanks Jay!
    Hovkonditorn, tack det tar jag som ett bra betyg när det kommer från dig!
    Tackar allra ödmjukast, Vardaxlyx!
    Tack Milli, fina chokladlådor :)
    De Cecco är absout favorit här Matarkivet.
    Rathai, thank you. It is really yummie!
    Exakt Tant Gul :)

    ReplyDelete
  12. De Cecco har vi aldrig provat, det får vi helt enkelt ta och göra för vid detta laget så litar vi ju helt på vad du skriver:)
    Gräddädel, och all annan ädelost, gillar vi riktigt mycket, mums med druvorna i låter det som!

    ReplyDelete
  13. ÅH så mumsigt! Är så glad att jag får äta ädelostsås om det är bra upphettat :D
    Det är nog inte din det är fel på, har hört från flera håll att det varit svårt så har sagt till de jag bloggar för så de ska förhoppningsvis ha fixat problemet. Bra att du säger till annars märker jag ju inte sånt själv :)
    Kram

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...