Sunday, February 12, 2012

Tävling med fina vinster; curryketchup, förkläde och Lisa Lemkesrecepthäfte!

Nu var det ett tag sedan jag hade en tävling här på bloggen, det får det bli ändring på tycker jag! Denna gången är det en tävling där man kan vinna ett paket med curryketchup (500 ml), svart förkläde och recepthäfte med just curryketchupanknytna recept som självaste Lisa Lemke tagit fram!

Nej, tävlingen är inte sponsrad även om det kan se ut så. Vi har privat köpt bil i familjen så då fick vi detta paket med som jag tänkte lotta ut här på bloggen.

(Nej, det är inte en Volkswagen bil vi köpt men Volkswagen har ju andra märken i sitt sortiment också. Maken har dock ändrat åsikt angående märket efter han fått en lånebil därifrån. "Deras Passat är ju rätt så bra att köra med i dessa vinterväglagstider." Bra omdöme från maken med andra ord ;)

Det jag kan säga om curryketchupen är att den smakar jättegott och den finns inte att köpa i någon affär i Sverige. Märket är Volkswagens egna som för övrigt serveras i deras fabrik i Wolfsburg, Tyskland.

"Det tävlas årligen i Tyskland vem som har den godaste Curryketchupen och jag kommer ihåg att för ett antal år sedan vann VW verkens personalrestauranger i Wolfsburg denna åtråvärda titel flera år i rad. Man kan köpa denna läckra Curryketchup om man råkar att komma dit och jag vågar nästan påstå som Guide Michelin uttrycker det "värd en omväg".

Ovan citering hämtad från den här bloggen.
Ett av recepten som finns i recepthäftet är mustig curry- och äpplechutney! Övriga recept är bl a grillade curryspett och klassisk currywürst (de sistnämnda är inte vegetariska recept!).

Tävlingsreglerna är enkla:
Gilla Amy's piece of cake på Facebook, kommentera och dela med dig av tävlingsbilden till vännerna på Facebook. (Bilden finns redan upplagd så det är bara att trycka på dela.)

Sista dag för att tävla är fredag 24 februari kl 21.00.

Lycka till!

6 comments:

  1. Jag gillar sedan innan, så klart! Och delar nu på fejjan!

    Kram Malin

    ReplyDelete
  2. sv: fast du är inte med i min tävling va? ;)

    Men jag är gärna med i din! Gillar dig redan på facebook och delar inlägget nu!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Sv:Tusen tack sötaste Amy! Självklart gillar jag det! Brukar strö lite curry och tillsätta ketchup. Det blir MUMMA =)
    Kramkram

    ReplyDelete
  4. sv: ja för mig spelar det ingen roll :)

    ReplyDelete
  5. Curryketchupen är en av Håkans favoriter, fast vi brukar köpa den som finns på plastflaska så det är kanske inte riktigt samma?
    Hur som haver så både gillar vi och delar med oss till andra.

    ReplyDelete
  6. Mårtenssons, nej det är inte samma för den här går inte att köpa i Sverige!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...