Sunday, December 4, 2011

Julbord på High Chaparral

I fredags var jag och åt julbord på High Chaparral med vår ledningsgrupp. Har hört mycket gott om detta julbord sedan flera år tillbaks. I år ska det tydligen vara rekord för julborden där, 4 500 julbord ska de servera! Inte illa må jag säga...

Julbord och vegetarian rimmar inte riktigt ihop och så är det lite. Även om man i det varma kan få ex quornkorv, quornbollar eller Olssons (Janssons utan ansjovis) :) För de som äter ALLT från julbordet förstår jag att detta var en riktig guldgruva.

Det var ändå helt okej för min del. Jag sparade mig nämligen till desserten som bestod av en massa gott; ostkaka, ris á la malta, chokladpudding, chokladtårta, struvor, pepparkakor och många olika sorters ost/kex, godis, frukt med mera. Jag var inte hungrig när jag gick därifrån kan jag säga! :)

Det som också ska nämnas är att de har liveunderhållning i form utav band som spelar upp till dans.

Vi var nog rätt så tråkiga som inte stannade till sent. När vi gick vid 21-snåret (och då hade bandet definitivt inte börjat sin spelning) frågade vakten oss: ska ni inte ha en stämpel för att komma in igen? Vi log och sa samstämmigt bestämt: nej, det är fredagkväll, vi är trötta och ska hem för att sova. Mer förvånad vakt har jag aldrig sett i mitt liv... han tappade hakan rent bokstavligt haha! ;)


En blandning av vilda västern och jul, verkligen en annorlunda kombination! :)

Rödbetssalladen och legymsalladen kunde jag äta :)

6 comments:

  1. Ja, det låter ju som att det fanns nog att äta för oss vegetarianer också, i alla fall efterrätter så det smäller om det ;) Jag var på IKEAs jubord men där fanns det noll och ingenting så jag köpte pasta istället, det här lät som ett mycket bättre alternativ! Har dock aldrig varit på high chaparal, mina morföräldrar har flera gånger, men aldrig jag... Ser trevligt ut på bilderna (mat är ju nästan alltid trevligt) ;) Jag var också en tråkmört i fredags och somnade tidigt, jag förstår ert val helt :D

    ReplyDelete
  2. Jag visste inte att de körde julbord där, vad trevligt! Jag har nog inte varit på High Chaparall sedan jag var 14. Men om två veckor blir det julborde på Stufvenäs, det ser jag fram emot! :-)

    ReplyDelete
  3. Julbord på High Chaparall. aldrig hört talas om, så kul! Ser ut som det var ett välfyllt bord med många godsaker, gottebordet låter väldigt trevligt:)

    ReplyDelete
  4. Oj, spännande kombination där med vilda västern:-)

    ReplyDelete
  5. Har du aldrig varit på Chappen Alexandra?! Det får det bli ändring på tycker jag! ;)

    Helena, Stufvenäs låter trevligt.

    Mårtenssons, det var mycket trevligt!

    Absolut MrsSunshine! :)

    Frostrosor :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...